Glasliste i plast på vindue af træ

Hej
skal have skiftet glaslister på mine trævinduer og overvejer i den forbindelse at skifte til primo plast glaslister for mindre vedligehold.  Men vil det fungere ift. farveforskel, blegning osv? vinduer er alm hvide dannebrogsvinduer.

vh
Carsten

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil du fortryde. Ud over farveforskelle er vedligeholdelsen noget bøvl. Dit vindue er sandsynligvis af nyere dato. Et traditionelt dannebrogsvindue er glasset kittet, og det er ingen sag at vedligeholde. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er sikkert på at moderne dannebrogs vinduer ikke er kittet. Der er almindlige glaslister på mine som er fra. ca. 2008

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
vinduer er fra 1998 og ikke kittet. Synes ikke umiddelbart jeg kan finde trælister med gummiliste på?

Vh
Carsten 

 

Men er det ikke gummibånd “bag” glasset du linker til? Det er selve glaslister i top og sider, jeg gerne vil have med “indbygget” gummiliste. 

 

Annonce
Jo. Men du kan ikke få glaslisten med monteret bånd. Du skal selv montere gummilisten på træglaslisten.
https://www.youtube.com/watch?v=UBk9qM1KHlg
Her har de da glasliser i træ, med gummiliste monteret.     Link
De er fra fra Frøslev træ, så mon ikke din lokale tømmerhandler har/kan skaffe dem?


Vi prøver igen, i morgen --
Københavns Listefabrik har glaslister både 16X15mm, 16x21mm og 16x27mm som nok dækker hvad du efterlyser på lager, Løse gummilister skal bestilles.

Glaslisterne fås også hvidmalet og i mahogni.

P.S. De er en bedre kvalitet end standardlisterne fra Frøslev.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ville uden at tøve bruge glaslister af plast på et trævindue. Glaslister af træ rådner op længe før vinduet. Det er vel også en årsag til at de skal skiftes.

Lister fra Primo er normalt i RAL9010, det var vinduerne sikkert også engang. Der vil utvivlsomt være farveforskelle maling og plastik. Desuden gulner de med forskellig hastighed. Hvis det er for tydeligt, må man male vinduer og lister. Man skal lige læse Primos dokumentation, så man vælger en maling, der bliver hængende.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også