Placering af stikkontakt bag vaskesøjle

Ved at lave bagvæg til nyt bryggers og prøver at finde den optimale placering af indmuringsdåsen til vaskesøjlen.
I det gamle bryggers havde elektriker sat stikkontakterne lige bag isoleringen af tørretumbleren, så maskinerne måtte rykkes 5cm ud. Jeg vil gerne ramme en placering hvor vi kan få maskinerne så langt ind som muligt.

I øvrigt det samme med vandtilførslen, hvor jeg lige nu har et pex-rør op i væggen 15cm til venstre for midten af vaskesøjlen. Det bliver dog VVS'ers opgave, jeg vil bare gerne kunne holde øje at det ikke bliver placeret et problematisk sted.

Vi har ikke købt nye maskiner endnu, så må meget gerne være en placering der vil fungere generelt (eller i hvert fald fungerer hjemme ved jer). 
Maskinerne går helt til hjørnet af rummet og til højre for maskinerne kommer der formentlig til at være et form for vaskeskab, måske helt til loft. Det er hustruens afdeling.
Ved at lave bagvæg til nyt bryggers og prøver at... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I mit hoved er bedste løsning en ap9 dåse I venstre eller højre side lige under tumblerens topplade. Jeg ville også forsyne vm/tt fra "kraft" så belastningen kan fordeles på 2 faser.
Hvis du vil have stikkontakter så brug schuko -så du maskinerne bliver forbundet til jord!
Men hvorfor vil du have bagplade i skabet til vm/tt? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis