Opvaskemaskine vil ikke trække vand ind

Hej alle,

Jeg har en Gram opvaskemaskine der driller.

Det startede med at der var vand i bunden af maskinen efter endt program, så jeg tjekkede først filteret som var OK. Derefter afmonterede jeg afløbslangen (uden tegn på tilstopning), tændte maskinen og vandet begyndte med det samme af blive pumpet ud fra bunden.
Jeg monterede herefter afløbsslangen igen og kørte et normalt program. Nu kan den fint få afløb for eventuelle væsker i bunden, men pludselig vil den ikke trække vand ind!

Jeg tænker derfor umiddelbart at der kan være to problemer, som jeg håber I kan hjælpe mig med at be-/afkræfte:
1) defekt niveaukontrol
2) aktiv aquastop

Det skal desuden nævnes at programknappen virker til at have sat sig fast og jeg har ingen mulighed for at stoppe det nuværende program (dette er også noget nyt i forbindelse med denne fejl, men ved ikke om det blot er fordi den aldrig når at blive helt færdig med et program..)

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan tjekke hvad der i virkeligheden er galt? Og er der en måde at deaktivere aquastop på (har afmonteret huset til Aquastop men der er ingen “reset” knap).

Håber virkelig I kan hjælpe en opvaske-rookie som mig :-))

Mvh. Frederik
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis