Hvordan undgår man ukrudt mellem fliser?

Sidste år lagde jeg fliser i haven, og fejede derefter over med stenmel. Nu er der masser af ukrudt imellem dem - ingen succes. 

Er der nogle der har gode råd til hvordan jeg kan holde flisebelægningen pænt permanent?

Har hørt man kan få noget at feje ned, der hærder op til beton. Nogen der ved hvad det hedder?

På forhånd tak! 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok dette her du tænker på ?
LINK FUGESAND


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har selv brugt det og det virker rigtig godt, har brugt det ved nyanlagt terrasse, men tror ikke det virker særlig godt, hvis man bruger det hvor der har været brugt andet fugemateriale, så bliver fugen ikke fyldt i hele flisens tykkelse.

Vi prøver igen, i morgen --
@ je_ns

Ja okay - fair nok. Fedt du har gode resultater med det. Jeg har kun grus under fliserne- så det går måske an. 
Tror det du tænker på er slotsgrus. Men der er ikke rigtig nogen permanent vidunderløsning - problemet er at man hele tiden tilfører jord og organisk materiale til fugerne. 

Mvh Troels
Annonce
en af fordelene med det fugesand der hærder op, er at det ikke sådan forsvinder, som almindelig fugesand, jeg har så ukrutsdug under også, ved ikke om det hjælper.


Vi prøver igen, i morgen --
Jakobi skrev den 04-05-2022 20:10:45

Sidste år lagde jeg fliser i haven, og fejede derefter over med stenmel. Nu er der masser af ukrudt imellem dem - ingen succes.

Er der nogle der har gode råd til hvordan jeg kan holde flisebelægningen pænt permanent?

Har hørt man kan få noget at feje ned, der hærder op til beton. Nogen der ved hvad det hedder?

På forhånd tak! 

 Ukrudts dug under, og så bruger du det no grow sand. Så er du nået rigtig langt. Men du kommer ikke 100% udenom at der kan komme lidt ukrudt. Fjern det når du ser det, så tager det kun ca. 5 min om ugen. 

Hvis du har fyldt fuger med almindelig fugesand så skal det meste af det væk inden du kan få NO Grow ned i fuger. Og det er sig selv et problem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis