Ny solcelle anlæg - Hvad er den månedlige udgift?

Hejsa,
Overvejer kraftigt at få monteret et solcelle anlæg med batteri på mit tag for at spare en del på de ca. 4500-5000 Kwh jeg bruger årligt.
Men er kommet lidt i tvivl om hvad det egenligt vil koste mig månedligt?
Hvilke omkostninger skal man tage med i beregningen? Abonnement til elselskab, transport, afgifter og hvad der ellers findes.
Selve anlæget vil jeg købe kontant så den udgift er dækket ind.

Håber der er nogen der kan kan hjælpe med at finde en måned omkostning. Altså ikke i kr. og øre, men hvilke der skal regnes med.

Til sidst - Hvilken leverandør vil i anbefale? Tænker her pris og kvalitet. :)

Mvh
Claus

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke leverandører og systemer kigger du på??
Hvor stor kapacitet skal din solcelle have og ikke mindst hvilken batterikapacitet går du efter?
Hvor meget af din strøm er det planen at du skal fremstille selv og hvor meget vil du fortsat acceptere at købe fra nettet?
Hvad er du villig til at investere?

MVH Njord
Hejsa,
Tak for hurtigt svar.
Planen er at jeg skal have dækket det hele. 4500-5000 Kwh om året.
Er ikke inde i så meget omkring batteri mv., men planen er at jeg skal så meget uden om den "normale" el leverandør om overhovedet muligt.
Systemet skal som sagt sidde på mit tag, som er fra da huset blev bygget i 1998.
Er villig til at investerer omkring 100.000 +/-

 

Hej jeg indsætter et par billeder så kan du se hvordan produktionen fordeler sig. og en regning som viser betaling. Dog ved jeg ikke hvordan det er nu. Vores er jo stadig uden afgifter så længe jeg producere mere end jeg bruger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Her du kan se at  vores anlæg er på 4900wp

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du overvejer elvarme/varmepumpe, skal du lige være OBS på ordningen med afgiftsfri el, på forbrug over 4000kwh om året.

Man kan nemlig ikke have flere ordninger samtidigt.

Elektronikteknikeren
Annonce
Husk, at solcelleanlægget ikke producere noget i vintermånederne. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Gør det vel hvis solen skinner? Eller?

Så i siger det måske ikke kan betale sig med noget der ligner et et 6kw solcelle anlæg og så køre helt uden om den "normale" el leverandør

 

Gicls skrev den 05-05-2022 08:00:46

Gør det vel hvis solen skinner? Eller?

Så i siger det måske ikke kan betale sig med noget der ligner et et 6kw solcelle anlæg og så køre helt uden om den "normale" el leverandør

 Jeg har haft et 6kWp solcelleanlæg opsat i 2012 på den gode gamle “nettomålerordning” hvor el-måleren kørte baglæns, når solcelleanlægget sendte strøm ud på elnettet og man derfor kunne spare op til de knap så solrige tider. Mit solcelleanlæg på 6kWp producerede årligt 5500 kWh, hvor det fx i juli måned kunne producere 1200 kWh, og i fx hele december måned producerede det kun sølle 35 kWh, så produktionen er nærmest ikke eksisterende i vintermånederne. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Så man kan groft sagt sige at at man sparer halvdellen - Gratis om sommeren og koster normalt om vinteren.


 

Du skal jo tænke på at dit anlæg skal afskrives over de ca 20 år som den forventede levetid er. Så hvis du køber et anlæg til 70000kr så koster hver kwh ca 78øre uanset om de bliver produceret eller ej.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis