Behandling af terracottafliser

Jeg har fået lagt nogle rigtigt pæne terracottafliser, og jeg har efterfølgende givet dem den anbefalede voks. 

Det gav dem en ok pæn glød, og de er da også lidt mere resistente overfor fedt og skidt, end de var før. Selvom det ikke er imponerende.

Men for et par uger siden tabte min datter en stor klat mayonnaise på en af fliserne, fik det tværet godt ud - og vi endte med at få det gnedet ind i flisen. Og damn, om ikke det ser endnu bedre end de voksede fliser. Hvem skulle have troet det :D

Er der nogen, der har nogle gode ideer til behandling med et alternativ til flydende voks, der måske kunne få samme dybe røde glød som vores forsøg med mayonnaise - men helst noget, der ikke bliver harsk med tiden? :)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Platinum fra Stone Care Europe er effektiv som imprægnering af terrakottafliser. Inden da skal fliserne grundrenses med Stone Cleaning fra samme firma. Her hjælper brun sæbe ikke mod mayonnaise og almindelig grundrens er den rene katastrofe.

Efterfølgende bør fliserne vedligeholdes med almindelig vand og sæbe med et højt lanolin indhold eller voks.

... alternativet er at forsætte plejen af gulvet med mayonnaise.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis