Pumpebeton til baghaven?

Er det realistisk at få pumpet ind? Vil bygge et hus/anneks/lysthus i baghaven. Sokkel til ca 6x4 meter. Ca 50-60m fra vejen. Der kan ikke køres ind. Jeg kan få leveret materialerne støbemix og cement for ca. 8k. Hvis pumpning kun koster et par tusind ekstra er det jo en del arbejde sparet....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kiggede en prisliste igennem fra et beton værk. Her er der tale om deres største pumpe 60 m som pumper 3 m3 /timen.
Pris for at køre ud på pladsen  3786 kr.
Pumpning samt rengøring        1506 kr. / time 
Minimum pris ialt 5564 kr
Så er det en betingelse at pumpe og slanger kan vaskes på pladsen ellers tillæg på 3510 kr. 
Så mon ikke det er ret meget billiger at leje blandemaskine og evt. motor trillebør. 
Stabil grus leveres af lokal vognmand. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Allier dig med 3-4 medhjælpere og kør det ind i trillebører fra betonbilen. Det er ikke mere end 3-4 m3 til så lille et fundament.
Det kan sagtens nås på de 30 minutters aflæssetid der normalt følger med i prisen.

Selvbygger med stort S. 
Som jeg regner det ud så er det  6,5 m3 Det er ikke så nemt at køre 50 m ind med trillebør på aflæssetiden. Derfor vil bland selv være mit forslag i den situation. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 01-05-2022 22:34:36

Som jeg regner det ud så er det  6,5 m3 Det er ikke så nemt at køre 50 m ind med trillebør på aflæssetiden. Derfor vil bland selv være mit forslag i den situation. 

 20x0,3x0,6 = 3,6 m3

Betonen skal ikke gå helt til jordniveau der skal vare plads til blokkene. Det kan dog godt være der skal fart på for at nå det. 
I øvrigt er 8000 kr for 1 læs støbemix + 1 palle cement alt for dyrt. Det bør kunne fåes for under det halve.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Jeg er helt enig i at pris for støbemix og cement er langt det billigste. Jeg ved ikke hvor tallet 20 komme fra jeg synes det lyder som 24 m grøft. Men det er da korrekt at 90 cm dybde er for meget. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 02-05-2022 09:09:52

Jeg er helt enig i at pris for støbemix og cement er langt det billigste. Jeg ved ikke hvor tallet 20 komme fra jeg synes det lyder som 24 m grøft. Men det er da korrekt at 90 cm dybde er for meget. 
Tror det kommer fra at grundplan er 6x4 = 6+6+4+4 giver 20 😉


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis