Lakering af lamper

Jeg har i det små renoveret gamle lampe. Oprettet buler og skævheder og malet dem. 

Jeg har indtil videre malet lamperne med spraymaling på dåse med akrylbaseret maling.
Jeg har gået og leget med tanken om at give lamperne en omgang 2-komponent lak for ekstra finish. Jeg har sprøjtepistol og kompressor, maske etc. til formålet.
Mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaringer med at bruge 2 komponent-lak til hobby-brug; er det noget forfærdeligt makværk? Og om det kan gå at lakere over akrylmaling uden nogen form for kemisk reaktion, jeg ville nødigt at malingen flød ud.

Jeg håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaringer, eller har tips eller tricks.
God dag
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt lakere over akryl, når blot det er hærdet op først. Så dagen efter er fint.

Men hvis du går 2k vejen, kan du vel ligeså godt blande din egen basefarve også?

2k farven hæfter bedre på underlaget, så din samlede kvalitet bliver højnet ved at bruge denne i alle lagene.

Du kan købe 2k autolak div. steder på nettet, men det er nok bedst at få en lille aftale med en lokal autolakør, hvis dine mængder ikke er så store. Så kan du få lidt sjatter fra den store palette, som han alligevel har på lager, og du sparer fragten, og han kan få lidt penge til kaffekassen.

Du kan også købe det på spraydåse, hvor dåsen aktiveres umiddelbart før omrystning, dog hærder hele dåsen, så det der ikke bliver brugt går til spilde.

Elektronikteknikeren
Tusind tak for fyldestgørende svar🙌
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også