Terrasse går over mursten. Hvad nu?

Hej allesammen. 

Jeg har en flise terrasse som altid har været lagt over musten niveau. Dog med hæld den rigtige vej. Den blev lagt før jeg flyttede ind. 

Men nu skal vi til at have muret om der og vil i den anledning gerne have fikset problemet. 

Den bedste løsning havde selvfølgelig været at ligge hele terrassen om. Men det vil jeg meget nødig. 

Kan man evt fjerne en eller to rækker sten ind langs væggen og erstatte dem med små sten/granitskærver så regnen kommer ned ved sokkel niveau i stedet for mustens niveau? 

Tusind tak på forhånd 

Patrick
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit forslag lyder meget fornuftigt det hedder sig at der skal være 50 mm fra belægning og op til mursten… ved et evt giver det en K2’er hvis afstand er mindre.
mfrost skrev den 30-04-2022 09:30:50

Dit forslag lyder meget fornuftigt det hedder sig at der skal være 50 mm fra belægning og op til mursten… ved et evt giver det en K2’er hvis afstand er mindre.

 Tusind tak. Det vil jeg gøre så. Ved du om det stadig vil give en k2'er hvis det er granitskærver over musten? For hvis ikke jeg ligger terrassen om så bliver granitskærverne nød til at gå over mursten for at flugte terrassen. Dog vil granitskærverne selvfølgelig få regnen ned til sokkel. 


Patrick
Min erfaring med løse sten mellem terrasse og mur er, at fuglene vil rode i stenene for at finde fødeemner. På den måde vil du altid have sten på terrassen, som du kan gå og vrikke om på.  Jeg pillede alle småsten op og støbte ud i stedet for.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har selv granitskærver ved huset og har i snart 11 år nu ikke fundet en eneste skærv der var flyttet af fugle….. i dit tilfælde ville jeg sætte en kantblok i noget tørbeton, 20-30 cm fra huset som f.eks den her Eks på kantblok og så ellers grave ca. 10-12 cm  ud ved muren og lægge en fiberdug i og fylde op med granitskærver til 5-7 cm under musrsten. 
mfrost skrev den 30-04-2022 11:47:38

Jeg har selv granitskærver ved huset og har i snart 11 år nu ikke fundet en eneste skærv der var flyttet af fugle….. i dit tilfælde ville jeg sætte en kantblok i noget tørbeton, 20-30 cm fra huset som f.eks den her Eks på kantblok og så ellers grave ca. 10-12 cm  ud ved muren og lægge en fiberdug i og fylde op med granitskærver til 5-7 cm under musrsten. 

 Super. Det vil jeg gøre. Tak 👍


Patrick
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis