Reparations-håndbog til Opel Astra K

Hej alle hjemmemekaniker-kollegaer,

Haynes er stoppet med at lave hardcopy rep-håndbøger, og den elektroniske udgave er tilsyneladende ret skrabet. Jeg har googled for at finde alternativer, men kan ikke finde noget. Specifikt søger jeg til Opel Astra K.

Det, som jeg er særligt interesseret i, er oplysning om tilspændingsmomenter af fx bolte og møtrikker ved bremserne samt tændrør. Er også interesseret i oplysninger om, hvilket bolte (strækbolte), der skal skiftes, og hvilke der kan genanvendes - særligt ved bremserne.

Pft.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
prøvede at se hvad jeg kunne finde. Hos Haynes kan jeg både finde hardcopy og on-line manualer.
Jeg kan jo ikke se hvad de indeholder, men det nævnes at det er  “Based on a complete stripdown and rebuild of a vehicle” hvilket lyder ret komplet.
Jeg fandt den viste på https://haynes.com/en-gb/vauxhall/astra/2012-2017-16-petrol-420183
Men da der skal vælges årgange, motorer m.v. er det sikkert en anden du skal bruge.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John,
Tak for svaret. Den manual, du har fundet, er til H-modellen - min er den senere K-model, og det er det, der er problemet. 

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis