Isolering under gulv?

Hej! Jeg har brug for at lægge noget ekstra isolering ovenpå mit betondæk og skal derefter lægge et svømmende parketgulv. Jeg vil gerne æde så lidt af rummets højde som muligt, så jeg har bla. kigget på Kingspan.

De har deres produkt Kooltherm K3 Gulvisolering (lambda 0,020), men jeg kan simpelthen ikke lure, om det er et hårdt materiale og om man kan lægge gulvet direkte ovenpå, eller om man skal lave en opbygning med nogle lægter og en spånplade eller sådan noget. Fordi det æder jo også af højden.

Der er et link her, men de viser ikke særlig tydeligt, hvordan produktet skal bruges: https://www.kingspan.com/dk/da-dk/produkter/isolering/referencer/klitvej

De har også deres produkt optim-r med lambda 0,007. Det er jo en vild isoleringsevne, men er der nogen, som har erfaring med det?

Tak :)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke. De har tf70, som de siger kan bruges.
Dog er det ikke nær så hårdt som det mere gennemprøvede s250 eps.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 30-04-2022 10:58:30

Det kan du ikke. De har tf70, som de siger kan bruges.
Dog er det ikke nær så hårdt som det mere gennemprøvede s250 eps.

Tak for svar! 

Ok, så TF70 burde kunne bruges med gulv direkte ovenpå? Jeg synes ikke jeg kan finde nogen referencer til at det er blevet gjort.

S250 har en lambdaværdi på 0,034, mens TF70 er 0,022. Så det er jo en nævneværdig forskel.

Ja, det er forskel i isoleringsevnen, men også i trykstyrken.. 
Jeg droppede mit projekt, men gik med samme overvejelser.. der er folk der har gode erfaringer med tf70, men Træbranchen anbefaler s250.. 

Kingspan burde have en principtehning med tf70, ellers kan man faktisk ringe/skrive til dem for rådgivning. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis