Forsegling af krydsfiner på bagsiden.

Hej.

Jeg er igang med en større renovering af agterkahytten i vores Pedro 40 stålbåd, og er nu kommet så langt at jeg har sat nye vægge op i 6mm Østen krydsfiner.

Da jeg gik og skar pladerne til på dækket slog de sig meget bare pga. solen, så jeg tænker om de skal forsegles på bagsiden også.

Jeg har overvejet bare at give dem to gange med Biltemas bådlak på bagsiden, og så yderligere et par lag på oversiden når de igen bliver monteret.

Det er vel ikke nok kun at give dem grundingsolie på bagsiden, da det fordamper med tiden ?

Mvh.
Kim


Mvh. Kim

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er bedst med lak på begge sider, så er der mindre risiko for pladerne slår sig.

Skal du have isoleret også ?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 29-04-2022 10:20:02

Tror det er bedst med lak på begge sider, så er der mindre risiko for pladerne slår sig.

Skal du have isoleret også ?

 

Det ender nok med noget lak på bagsiden inden montering, problemet er bare hvor de skal stå mens de tørrer, da de fylder en del 😀

Jeg har allerede isoleret på alle flader med 19mm selvklæbende Kaiflex skum, efter at have fjernet rust og malet med 3 tykke lag epoxy primer.



Mvh. Kim

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det ser rigtig godt ud  

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også