hvordan finder jeg billeder af forskellige havedamme i cement eller beton havedamdrømmer 1 5270 28-04-2022 22:09 er her en venlig sjæl som vil fortælle mig hvordan jeg finder billeder af havedamme her Tk Tk 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Rantzau 3636 2970 28-04-2022 22:27 Google - men på engelsk finder du betydelig flere. Du kan eventuelt udvide søgningen med specielle tidsperioder.Dette er bare en smagsprøve.
ev elmand 21469 7480 28-04-2022 22:58 Jeg har selv lavet en lille dam ud fra fri fantasi. Oven i dammen står så en hjemmelavet sten skulptur på ca. 1200 kg. Den svæver tilsyneladende på vand overfladen.Der er bare gravet ud og så støbt ca. 5 cm betonlag over rionet som er " banket på plads forinden" Beslag til sten er indstøbt i beton, der er lavet 110 mm afløb fra den og ned til kælder hvor pumpe sidder. I dette afløb er der trukket 3 x pex rør så jeg kan lave noget smart springvand. Der er naturligvis lavet en tæt prop så rørene kan komme op i bassin på en vandtæt måde. En bundhane gør at vandet kan lukkek ned i kælder hvor der er en pumpe brønd.Hel arrangementet er smurt med LIP vådrum membran indvendig, så det er tæt. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik