Gulvvarme på slagger?

Hej med jer!

Vi har købt et hus fra 1960 hvor vi er igang med et større renoveringsprojekt hvor vi bl.a. skal have etableret et køkken alrum med gulvvarme. Jeg har vedhæftet et billede af tegningen af vores nuværende gulvkonstruktion. Der er ca. 20-21 cm fra klaplaget til undersiden af gulvparket'et.

Ville i isolere, og evt. med hvad, måske papiruld el. andet?, oven på nuværende klaplag og så lægge gulvvarmeslanger i varmefordelingsplader? Eller ville i banke klaplaget op og grave slaggeren ud og dermed starte forfra og opnå de 300mm isolering.

Kan man regne med at nu huset har stået i 60 år uden bivirkninger fra slagger, at det så forbliver sådan i endnu 60 år?

Hvad havde i garvede LDS'ere gjort? :)

Mvh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Jeg har nogenlunde været der. Ville helt sikkert grave ud, isolere med flamingo med høj trykstyrke og så lave svømmende gulv med varmefordelings plader. På den konstruktion vælges linoleum, vinyl, klikgulv eller andre lidt fleksible gulv materialer
Jeg ville nok vælge betonplade øverst hvis målet er klinkegulv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 28-04-2022 23:04:15

Velkommen på lds.
Jeg har nogenlunde været der. Ville helt sikkert grave ud, isolere med flamingo med høj trykstyrke og så lave svømmende gulv med varmefordelings plader. På den konstruktion vælges linoleum, vinyl, klikgulv eller andre lidt fleksible gulv materialer
Jeg ville nok vælge betonplade øverst hvis målet er klinkegulv. 

 Hej Erik,

Mange tak for dit svar. Hvis man nu valgte at grave ud, kunne man så, for at sænke prisen lidt da jeg hører det trykfaste EPS er meget dyrt, ligge noget C60/C80 flamingo og så støbe ovenpå det uden at lægge varmeslanger i og så lægge nogen plader hvor vi kan trykke gulvarmen ned i varmefordelingsplader?
Vi ret vilde med ideen om hurtigregulerende gulvvarme pga. et meget stort sydvest vendt vindues parti.
Mvh
Når du vil have hurtig regulering af gulvvarmen, er en løsning uden beton en god løsning.
L I N K​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Det er massen i beton som gør at det er er en langsommere regulering. Beton klodsen indeholder simpelthen meget varme uanset om slanger ligger i beton eller lige over. 
Den eneste måde du får den hurtige regulering er ved at undgå beton over din isolering. 
Og så er vi jo næsten ved din nuværende situation men efter min mening med lidt for lidt isolering. Skal du gå videre ad den vej med at beholde nuværende klaplag så skal du vælge den allerbedste isolering Flamingo med grafit, eller kingspan. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis