Kartofler brune/gule blade

Hej første gang jeg prøver med en køkkenhave, ved i hvad mine kartofler fejler?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror de har fået frost , men prøv at spørge her www.havenyt.dk/forum

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Jeg plantede også vinter stikløg i oktober stilken ser nogenlunde fine ud men nede i jorden er de stadig som da jeg plantede dem og bløde som L... Er det normalt? 
du kan ikke sætte stikløg i oktober. Så tror de at de skal til at satte blomst og frø.
Sakset fra haveselskabet: Hvad er et stikløg?
Med stikløg snyder vi naturen. Løgene til stikløg bliver dyrket året før i en meget tæt bestand, så løgene bliver små. Derefter opbevares de vinteren over meget varmt, så de ikke får en kuldeperiode.
Det betyder, at når vi sætter dem i foråret, vokser de videre og udvikler sig i løbet af ca. 3 måneder til store spiseløg. 

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg tror du kunne ha glæde af at låne/købe  denne bog  Troels v Østergaard økologisk køkkenhave. det var en af mine første havebøger.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
https://netbutik.fuglebjerggaard.dk/butik/alt-til-din-oeko-have/oekoe-froe/froe-til-vindueskarmen-byhaven-efteraarshaven-froe-fra-hele-verden/byhaven-urban-gardening-haven-i-potter/saetteloeg-stikloeg-radar-vinterstikloeg-oeko/
Annonce
Interessant dem har jeg ikke hørt om før. Tror du så bare ikke du skal la dem være og se hvad der sker. De kan jo ik ha vokset ret meget indtil nu.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Når du dyrker de tidlige kartofler, så er det en god idé at dække dem med fiberdug, fra de er lagt i jorden, og - i hvert fald - indtil nattefrosten er ovre. Køkkenhave:    

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis