Isolering på tagrem udvendigt

Hej forum

I vores Johan Christensen hus fra 1963 har vi fået isat nye vinduer mellem de bærende 4x4 stolper. Over de vinduer og op til tagremmen har jeg udskiftet den gamle isolering med Kingspan.

Selve tagremmen og isoleringen er gemt bag et eternitbånd, som jeg i samme omgang udskifter til fibercement. Se billedet med det originale røde bånd, så giver det mening. Og dernæst billedet hvor jeg har åbnet op og isoleret/tætnet.

Selve båndet sidder på et stykke træ i top og bund, som får givet en afstand på ca 45mm mellem fibercementen og Kingspan/tagrem. Må dette hulrum gerne udfyldes med 45mm Isover, eller skal remmen være fri af isolering af hensyn til fugt?

Det skal siges at hulrummet er ventileret. Der er ventilationsspalter langs nederste stykke træ som er lige over vinduerne.


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal være lille en ventilations spalte helt ud imod fibercement. Denne ventilations luft kan fortsætte helt op og komme ud ved en lille sprække øverst. Der skal ikke være ventilation inde ved tagrem. 
Når jeg skriver lille spalte så mener jeg ca. 10 mm er nok der. Det er delvis på grund af den korte afstand og dernæst på grund af det store udhæng. Der vil komme meget lidt regn ind på den flade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis