fjerne gulvfliser

Jeg skal til at udvide mit badeværelsesgulv med flere fliser. For at kunne fortsætte det alllerede eksistrende mønster skal jeg have fjernet nogle af de gamle halve fliser der har ligget an mod den gamle mur.

Hvordan fjerner man lettest fliser?

Jeg har prøvet lidt med hammer og mejsel og det synes godt at kunne lade sig gøre men det virker lidt omstændigt.

Er det lettere med en vinkelsliber? Eller evt. en "Dremel" minimaskine med en klinge på?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mest effektiver er nok den hårde vej...

Jeg har selv fjernet en del fliser gennem tiden og det er altid blevet den hårde vej..

Altså igang med karosserimejslen, den er ganske tynd og effektiv... Nogle folk kalder den også for en elektrikker mejsel.
Handsker på og gerne et par briuller og så ellers igang...

Efter de første fliser kan man ofte få et rimeligt tag på det og få en større effektivitet.. Forkellig hældning i forhold til gulvet osv..

MVH Njord
Samme erfaring som Njord. Til større arealer kan en mejselhammer være en fordel, men det gælder vist ikke dit tilfælde.

Et lille hint - afhængig af flisernes vedhæftning til gulvet kan du komme til at løsne fliser, du ikke ønsker løsnet. Dette kan du undgå ved at smadre fliserne (altså dem der skal fjernes :winksmile med et slag eller to. Til gengæld er de jo så sværere at fjerne...

Mvh.

Jan R.
så lykkedes det mig at få fliserne af. Jeg var nede i Jem & Fix og købe en vinkelsliber til 60 kr, og den brugte jeg til at skære fugerne op med. Derefter var det ingen sag at få en elmejsel under og få dem fri.

Om jeg har sparet tid ved jeg ikke, da der er en hel del arbejde forbundet med at gøre rent efter vinkelslibning. Men hurtigt går det...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis