Gøre grill ren udvendigt

Hvordan gør i jeres grill ren udvendigt? Bruger i noget specielt middel, og smøre i den ind i noget efterfølgende, for at den holder længere? 

Mvh. Christian M
 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger wd40, og en klud..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ved rengøring af risten kan man lave en form for pyrolyse, som brænder det meste af. I gasgrillen fyrer jeg bare op og lader den stå i 30-40 minutter med lukket låg.

En kuglegrill kan klares hurtigere og endnu mere effektiv ved at dække risten helt med staniol. Efter nogle minutter brænder ALT af risten og den kan nemt tørres ren bagefter med klud.


Mvh. AllanE
Jeg prøver metoden med WD40 :) Det må os give en god beskyttelse mod rust 

Mvh. Christian M
 

Det kan absolut  I K K E  anbefales at bruge WD 40  til noget der kommer i forbindelse med fødevarer  !!!!!
prøv at finde en deklaration af WD 40 på nettet så vil du nok blive noget rystet !  
Det meste af materialet er Petroleum - ville du spise det  ???

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hmm. Jeg har endnu til gode at grille mine bøffer udvendigt på grillen, så jeg er stadig rolig ved at bruge WD40.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Brug madolie - smør det på og lad det sidde mens grillen varmer op oh skrup så grillen med en sammenkrøllet kugle sf alufolie 😊

"AUTOELEKTRIKEREN"
Madolie? ... så er dressingen til salaten også inde for rækkevidde.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Plantebaseret olie (raps eller solsikke er min fortrukne) for det kommer ikke til at lugte eller rådne. Der er ingen giftstoffer i der bliver frigivet når grillen varmes op, så den er helt sikker.

Det er også det billigste... Bare brug en klud eller et stykke køkkenrulle til at tørre det rundt. Jeg plejer at tørre efter med en klud, for at få det overskydne olie af.

Hvis den er meget beskidt, vasker jeg den af med varmt vand og lille smugle opvaskemiddel.

Indevendigt gør jeg den altid ren ved at kælde kogende vand på direkte fra el-kogeren. Det taget alt fedtstof og skidt der skulle ligge i hjørnerne.

---------------------------------

Man kan selvfølgelig have hele arsenalet af rengøringsmidler til rådighed så bryggerset ligner en udstilling for Proms Kemiske Fabrik.   

Jeg forsøger at gå den anden vej med at reducere arsenalet, og har efterhånden fundet ud af at brun sæbe erstatter stort set alt - lige bortset fra tandpasta og hårshampoo.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis