Oliering af bordplade!?

Har lavet mig et sildebensbord men har fået gjort noget dumt med olien... 
Den har fået 4 lag olie Junckers rustik bordplade olie nordic. Men efter sidste lag kunne jeg blive ved med at se spor i overfladen på bordet. Har forsøgt at lade den hærde i 5 døgn, slibe ned med korn 80,120 og 150 og den er stadigvæk fedtet i overfladen, du kan tegne med en finger. 

Så har jeg forsøgt at vaske den ned med Junckers trærens 2x men det samme resultat.

Hvad dælen gør jeg lige for at rede det her projekt. 

Vh Jakob 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med brun sæbe, som du dækker over med husholdningsfilm, og lader sidde til dagen efter.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 26-04-2022 18:23:54

Prøv med brun sæbe, som du dækker over med husholdningsfilm, og lader sidde til dagen efter.

Er det noget du har erfaring med? 

Det har jeg. Gregersens forslag virker bare.
Okay, hvad gør i dagen efter så, skal det skrabes af eller hvad er fremgangsmåden?
Skrab det værste af med en spartel. Pas på ikke at ridse bordet.

Resten fjernes med en opvredet klud. Vær varsom med vand. Processen skal muligvis gentaget et par gange for at fjerne al olie.
Annonce
Jeg havde samme problem. Smurte en nyt lag tyk olie på og så masserede jeg det med samme. Det opløste lagene, så jeg kunne få sporene væk. 
BodilC: Er olien først tørret forværre du problemet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også