Energi i naturgas? Hvilket behov vil et skift fra naturgas til fjernvarme teoretisk give?

Som mange andre med gasfyr, så er tankerne omkring høje gaspriser og regeringens ønske om at få udfaset naturgassen, åbnet op for hvilke andre muligheder der er, og hvad omkostningerne vil blive, både til investering og til drift fremadrettet.

Jeg har et gasforbrug på ca 1800 kbm naturgas 2021/2022 sæsonen. Men hvor meget fjernevarme energi vil det evt skulle erstattes af?

Varmepumpe er også en af mulighederne, men igen hvad skal man her påregne, er drifts oplysningerne fra producenterne realistiske (Scoop tallet)?
Men varmepumpe kan man få reduceret el afgift for alt over 4000 KWH om året, og i øjeblikket kan man fx få reduceret elafgift til en elbil hvis man har elvarme eller varmepumpe som hoved opvarmning i sin bolig. Jeg har ikke elbil nu, men som meget andet tvinger politikkerne os i retninger der er bestemt af et flertal i folketinget...... Så der er jo en fremadrettet besparelse på transporten, hvis ikke der ændres på denne ordning...

Alt i alt er der mange retninger at regne og kigge... Men en omsætning af gasmængde til energi mængde er jo en start og her søger jeg lidt hjælp??


MVH Njord
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis