Hej. Jeg er igang med at fjerne et sænket loft i min lejlighed og ordne loftet under ved at spartle, filte og male. Indtil videre har jeg fjernet de loftplader der sad, grundrenset, pletspartlet og spartlet et tyndt første og andet lag. Jeg er løbet ind i det problem at min spartel begynder at flage af loftet når jeg ruller det op (rullespartler). I starten tænkte jeg at det våde spartel opløste noget maling eller lignende, og jeg bare skulle have et tyndt første lag op og sidde og når det var tørt så ville det holde. Jeg havde nemlig ikke nogle problemer da jeg pletspartlede og det flagede ikke af da det var tørt heller. Jeg lagde godt mærke til at der sad et lag af et eller andet da jeg skrubbede loftet med grundrens. Det var som om da det blev vådt kunne jeg smøre det lidt rundt og lidt kom af på svampen, og det blev rødligt under (billede vedhæftet af det). Men da det tørrede igen så det nærmest ud som før, bare med lidt mønstre af at blive smurt rundt (se andet vedhæftet billede). Da jeg begyndte på andet lag tænkte jeg at jeg godt kunne køre et tykkere lag, fordi jeg havde lagt et lag udover hele loftet, og det gik også fint indtil et stort stykke begyndte at flage af og hive det første lag spartel med ned.
Jeg er nu meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Er relativt nybegynder indenfor disse ting og har ikke rigtigt kunnet finde noget sted hvor jeg har kunnet læse op på det. Hvad tror i?
Tak.
Vh. Thor