Eltavlen forklaring Bifan 37 24-04-2022 15:30 Er forvirret over min eltavle.Hvad skal jeg gøre efter jeg har trykket på T knappen? Skal jeg dreje på den store knap ved siden af? Hvad er de 4 røde kontakter nede til højre til? Tak :) 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
PinkHenrik 6110 6300 24-04-2022 15:47 Test knappen skulle gerne få relæet til at slå fra. Så kan du se at dreje knappen skifter position og skal drejes på plads igen. Hvis der ikke sker noget når du trykker på test knappen, skal du nok have fat i en elektriker der kan teste relæet med det rigtige værktøj.Du kan se at der står I i klokken 12 og O i klokken 9. Så dit relæ er tændt på billedet. Det er en automatsikring der sidder nederst, og den skal vippes opad for at være tændt. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ev elmand 30540 7480 24-04-2022 16:23 Tavlen er ok men det ser ud som om det er en HFI relæ af ældre årgang. Nu er der krav om at det skal være HPFI relæ også kaldet RCD relæ. Det er på grund af de mange moderne apparater med elektronik. Hvis der kommer en jævnstrøms overgang i din installation kar det blokere den gale type relæ så den ikke virker efter hensigten. Også selv om test knap virker. Så bør hyre en elektriker til at udskifte den. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)