Hej, jeg havde en lidt træls oplevelse i går/ dag hvor jeg fik låst mig selv inde i min lejlighed (på 1. sal) da jeg havde forsøgt at justere min hoveddør pga. den havde svært ved at lukke ordentlig hvis man ikke hev godt op i håndtaget.
Jeg skrev til den håndværker der havde indkøbt og sat døren op for mig og han sagde jeg blot skulle justere på den skrue der sad i de 3 hængsler - hvilket jeg prøvede med det resultat at jeg ikke længere kunne låse døren op med låsegrebet...et eller andet sad fast. Jeg prøvede febrilsk at skrue endnu mere på skruerne, samt at skrue dem helt ud og derefter banke hængslerne ned igen med en gummihammer men uden success.
Her til morges blev jeg mere desperat og begyndte at banke på den lille midterste falle (?) med en skruetrækker da den så lidt bøjet ud (sikkert da jeg justerede på hængslerne?) og heldigvis lod det til at gøre noget da jeg endelig kunne låse døren op igen.
Hvad jeg kunne se, så havde den lille falle sat sig i det nederste hul i slutblikket, men er det overhovedet meningen at den skal det? For hvis jeg måler de to nederste faller, så er der slet ikke plads til dem i slutblikket.
Mvh.
Jacob