Vaskesøjle med h+H multiplade

Hej alle

Er der nogen der vil give mig et par råd med på vejen ifm med en vaskesøjle med h+H multiplader 100 mm. Det er i en kælder med klinkegulv. 

Jeg har tænkt mig at muren en væg op da vaskesøjle med maskine og tørretumbler står i et hjørne. Så vil jeg sætte en plade op mellem muret væg og ydervæg, som tørretumbleren kan stå på. 

Kan man blot stable multipladerne oven på hinanden med mørtel imellem og så indsætte en træplade (skæret af gammel bordplade), som kan adskille vaskemaskine og tørretumbler. Så sætter jeg hyldeknægt eller lægte mv. på ydervæggen, som kan holde træplade? 

Bliver konstruktionen solid, hvis man kun sætter en række plader? Jeg pudserne den glat bagefter.

Kan man sætte pladerne direkte på klinkegulvet og er der nogle særlige måde de skal klæbes/mures fast? 

hvilken mørtel skal der bruges mellem pladerne? 

- andre gode råd :) 




2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens benytte en enkelt række plader.

Du skal bruge H+H pladelim, ikke mørtel.
Husk de beregnede vinkelbeslag mod mur, over hver blok, i fugen.

Elektronikteknikeren
Se iøvrigt h+h officielle monteringsvideo på YouTube, der kan du se konceptet, selvom det er en hel væg de bygger. Du behøver ikke asfaltpap med mørtel under, som de bruger i videoen, da du stiller væggen på dit klinkegulv. Du limer den blot direkte til klinkerne.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis