Silikone fuge

Hej allesammen

når jeg har med silikone fuge at gøre. Altså fuge til hjørner ved flisegulve. Er der så forskel? Ser at der er nogle bad og sanitets silikone til 30kr og nogle helt op til 160kr. Er den billigere dårlig og hvis ja, hvad gør den så? Eller er det mere miljørigtig med de dyrere
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svaret er sikkert - et sted i mellem. Lige silicone plejer jeg ikke at spare på. Det er i sidste ende en meget lille del af et samlet budget. 

Generelt er alkoholbaserede silikoner dyrere end eddikesyrehærdende (acetic acid, e-numner 260-263). Alkoholbaserede er de absolut mest velegnede til vådrum. Har ikke undersøgt det selv, men hvis der er billig sanitets-, eller baderumssilikone baseret på eddikesyre ville jeg ikke købe det. 

Mvh Troels
Jeg vælger altid de dyrere mærker, når jeg køber fugemasse & silikone. Jeg prøvede en billig silikone og byggefuge engang, og syntes, at de var langt sværere at arbejde med. Tror konsistensen var for tynd - det var i hvert fald endnu sværere at få pænt.

Så jeg sparer ikke længere på dén post.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg lavede nyt badeværelse i weekenderne under første Corona ned lukning, det er vel 2 år siden, mener vi have corona jubilæum 11 marts. Valgte denne gang LIP fuge, sidste gang den grå billige sanitet / bad fra Harald Nyborg, efter jeg har givet op på MIRA. 

Altså = jeg har ikke sparet denne gang. Vi svabrer i brusekabinen, har blæser på. Fugerne er allerede med sorte pletter. Jeg tror det der LIP lugtede af eddike da jeg påførte det. Nå men de er vel lidt under 2 år gamle. Jeg valgte LIP da de har farver der cirka matcher epoxy fugerne jeg valgte. Jeg ved ikke hvad der skulle være bedre. Sidste gang var vi på moden for 20 år siden med antik marmor, halleluja, her valgte vi fuge fra MIRA til at starte med, same shit, er vel skiftet 3 gange på 20 år, når de så værst ud. Jeg mangler kun at prøve ALLFIX. Gad egentlig godt vide hvad de bruger i svømmehallernes baderum. 

PS: en grå fuge af den billige fra onkel harald, har jeg oplevet var mere blå en grå 

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
I badeværelser har jeg brugt Alfix, da jeg der kunne få de samme fugefarver, som brugt til væg og gulvflade, - og har kun gode erfaringerne, undtaget lige prisen på det 😕
Hjørnefuger både væg/væg og væg/gulv har alle holdt sig pæne, og de er da nu over 15 år.
Men måske har jeg blot været heldig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også