Forberedelse til nyt el

Vi skal have fræset el ind i væggene og er totalt nybegyndere til at lave-det-selv. Mit spørgsmål er om, vi skal have fjernet tapet og gammelt filt fra væggene inden vi får en elektriker indover? Bagefter skal hullerne i væggen cementes til og kræver det, at vi har fjernet “det gamle lag” der ligger på væggene?

Bh Ida
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på fora  
Der er ingen grund til at fjerne tapet eller andet, det skære rillefræseren nemt igennem..

Vi prøver igen, i morgen --
Som je_ns skriver, så æder rille fræseren både tapet, filt og hvad der ellers er af vægbeklædning. Hvad er væggene lavet af. Få lige elektrikeren til at slå en streg på væggen, hvor der skal fræses rør/kabler og dåser ind. Hvis du med det gamle lag mener pudsen på væggene, så kan I bare lade det sidde, men træk det I bruger til at lukke rillerne med, lidt tilbage, så resten kan fyldes op med det samme materiale som væggen er pudset med. 

fase
Hvis det er mursten / gasbeton så skal du sikkert alligevel have fjernet tapet bagefter. Det er undr alle omstændigheder nemmest at pudse rille op når man kan skrabe pudslag / spartel af på oprindelig væg. Hvis man pudser op med tapet som leder så får man en lidt for høj mur reparation. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har lavet præcis det du beskriver. Hos mig kan man godt ane, at der er en rille med en anden overflade end tapetet ved siden af, men det ser slet ikke slemt ud.

Jeg havde i øvrigt heller ikke arbejdet meget med mørtel, da jeg fyldte rillen. Det er ikke svært.

Jeg trak mørtlen lidt tilbage og afsluttede med letspartel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også