Reparation af hul i afløbsrør

Jeg forventer, at der snart går hul i et rør i udløbet fra vores swimming pool. Vi har fået saltvand i poolen og der er tale om en metalsamling, som jeg kan se bliver ædt af saltet.

Røret er cirka 40mm i indre diameter, og jeg kan kun komme til det indefra. 

Findes der en form for strømpeforing, som jeg kunne bruge til at dække området indefra? Jeg ved at man kan få lavet strømpeforing på kloakrør. Men hvad med et lille rør på 40mm?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke skifte røret ?
Tømmer du bassinet når du skal reparere?
Du kan måske fore røret med et plastrør, eller slange, og fuge med Tec7 det binder også på fugtige emner.
 

Vi prøver igen, i morgen --
Så vidt jeg husker, så er jordvarmeslange 40 mm udvendigt. Muovitech laver en turbocollector slange. Den er lidt mere tyndvægget end de almindelige.
Tænker du kan finde en stump hos en lokal VVS som laver jordvarme. Der er altid noget i overskud fra rullen, så det kan ikke koste så meget. og det er beregnet til, at holde i mange år.
Jeg kan forestille mig, at det vil være godt at fore med.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for forslagene. Pga konstruktionen af poolen, så kan jeg ikke komme til røret ude fra. Det går inde i en glasfiberkonstruktion der udgør væggen i poolen.

Er lidt bekymret for at putte for meget ekstra rør ned i røret. Det er i forvejen lidt for smalt. Jeg håbede lidt på at der fandtes et tyndt stent som med noget lim kunne presses mod indersiden af det gamle rør med en oppustelig ballon. 
Strømpeforinger man bruger i kloak, er ret tykke i godset, og slet ikke gør det selv.
Du kan måske bruge sådan et rustfrit rør, som jeg husker er de 1mm i godset.
link


Vi prøver igen, i morgen --
Der findes packere til 40mm punktrenovering/partliner, men om du lige kan finde en kloakmand der har en liggende er jo så det. Vi brugte dem til at tætne samlinger på kabelrør
Og hvorvidt en foring er modstandsdygtig ift saltvand er jo så også en spørgsmål.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis