Lime/fastgøre herregårdssten

Hej.
Jeg skal have lavet nogle højbede, og jeg har skaffet pallerammer til formålet. Om de er egnede eller ej ønsker jeg ikke diskuteret :-)
Men som bund/sokkel har jeg nogle aflagte herregårdssten, som jeg gerne vil "lime"/mure sammen til en sokkel. Hvilket produkt (gerne fra Jem&Fix) kan bruges til det?
Det er ikke noget, der bliver synligt så udseendet er ligegyldigt.

På forhånd tak.
Jens
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er lettest med fliseklæb i et tyndt lag.

Søren O
Når du skriver Bund / sokkel  Så forstår jeg ikke meningen med at lime dem sammen. De steder jeg har set højbede er de blot sat på terræn og så fyldt op med jord. Der kan være gravet lidt væk så der er plads til grus, flis eller fliser på gangene imellem. Jeg har da også selv haft en stående direkte på flise terrasse. 
Selve kassen virker bedst hvis eventuel overvanding kan sive ned i jorden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for jeres svar. Selvfølgelig er det fliselim, der skal bruges.
Jeg vil lave en "sokkel" dels fordi terrænet skråner en smule og for at holde pallerammerne væk fra direkte jordkontakt.
jgr9670 skrev den 23-04-2022 10:31:18

Tak for jeres svar. Selvfølgelig er det fliselim, der skal bruges.
Jeg vil lave en "sokkel" dels fordi terrænet skråner en smule og for at holde pallerammerne væk fra direkte jordkontakt.

 Nu er det jo et højbed du vil lave. Så at holde pallerammerne væk fra direkte jordkontakt er det samme som umuligt. 

Annonce
@ BTA Jeg tænker trådstarter mener undgå jordkontakt nedad, og det kan jo sagtens opnås.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak til alle for jeres svar og forlsag.
Jeg nåede i mål på en weekend. Billede vedhæftet :-)
Det blev i øvrigt ikke nødvendigt at lime stenen sammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis