Hej, jeg er ny på forummet her.
Vi har købt en ny lydsvag opvaskemaskine (40 DB, lover producenten), men lyden svinger rytmisk mellem 45 og 50 DB ved det mest langsomste og mest energiøkonomisk program, og på det hurtige program (1 time) svinger lyden faktisk op over 52-53 DB.
En tekniker har set på det og også målt samme støjniveau og mente årsagen var, at øverste spulearm havde en defekt, så den sendte en stråle lodret ned i på opvaskemaskinens stålbund. Vi fik tilsendt en ny spulearm, men den havde samme defekt, som teknikeren fandt, og opvaskerens støjniveauer uændret højt.
Hvordan er vi stillet med hensyn til returret, hvis det viser sig, at det ikke lykkes serviceteknikeren at sænke støjniveauet? Vi har købt opvaskemaskinen i butikken hos et velrenommeret stort lokalt firma. Det er dog ikke dette firma, men et servicefirma hyret af producenten, der udfører service på maskinen.
Vi valgte den mest lydsvage opvaskemaskinen, fordi den står i vores køkkenalrum.