Støjniveau for opvaskemaskine

Hej, jeg er ny på forummet her. 
     Vi har købt en ny lydsvag opvaskemaskine (40 DB, lover producenten), men lyden svinger rytmisk mellem 45 og 50 DB ved det mest langsomste og mest energiøkonomisk program, og på det hurtige program (1 time) svinger lyden faktisk op over 52-53 DB. 
     En tekniker har set på det og også målt samme støjniveau og mente årsagen var, at øverste spulearm havde en defekt, så den sendte en stråle lodret ned i på opvaskemaskinens stålbund. Vi fik tilsendt en ny spulearm, men den havde samme defekt, som teknikeren fandt, og opvaskerens støjniveauer uændret højt. 
     Hvordan er vi stillet med hensyn til returret, hvis det viser sig, at det ikke lykkes serviceteknikeren at sænke støjniveauet? Vi har købt opvaskemaskinen i butikken hos et velrenommeret stort lokalt firma. Det er dog ikke dette firma, men et servicefirma hyret af producenten, der udfører service på maskinen. 
     Vi valgte den mest lydsvage opvaskemaskinen, fordi den står i vores køkkenalrum. 
Hej, jeg er ny på forummet her.       Vi har købt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skylder vist at fortælle, hvordan det gik. Og det endte godt. Vi fik pengene tilbage for opvaskemaskinen, købte en anden lidt dyrere og supergod vaskemaskine af et andet mærke, og ombytning og installering blev betalt af producenten af den larmende opvaskemaskine. 
Det undrer mig ikke at du fik pengene retur, men overrasker mig at de betaler installering af et andet mærke.
Men tillykke med den nye maskine.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis