Væg af porebeton som erstatning for garageport

Hej

Garageporten har set bedre dage og da garagen ikke skal bruges til en bil var det min tanke (da det virker som en overskuelig opgave for en ikke-håndværker ;-), at fjerne den og mure en væg af porebeton (og få monteret en dør). Så langt så godt. Skal jeg vælge nogle bestemte porebeton-elementer (til udendørs brug) eller kan jeg bruge alle? Jeg havde egentligt forestillet mig at pudse elementerne indendørs og udendørs op - er det nok eller skal jeg gøre noget særligt (for at undgå problemer med især vand)?

På forhånd tak.

Christian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan anvende almindelige multiplader.
Du kan også få dem isoleret.

Du kan med fordel pudse med alfix durapuds, som er vandafvisende, og fiberforstærket mod revner.

Durapuds fås også indfarvet i hvid.

Overvej om du har behov for isolering.

Elektronikteknikeren
For at få en bedre mur bør du lave det sådan, at du ikke bare murer porthullet til, men laver hvert andet skifte med indhak i den eksisterende mur, så du får en bedre kontakt til den eksisterende mur. Hvis den nuværende mur er en dobbelt mur, kan du bygge det med en for og bagmur evt. med isolering mellem. Der er ingen billeder, så anvisningen bliver lidt gætteri.

fase
Tak for tilbagemeldingerne - jeg har for en god ordens skyld vedhæftet et par billeder (ved ikke hvor meget mening det giver). Jeg har set man kan købe vinkelbeslag til fastgørelse mod eksisterende mur. Men det er måske en dårlig løsning? Jeg er med på at de bedste løsning nok er det foreslåede men virker også noget mere omstændigt :).
Og fugerne står også for tur ;-)
Du bør overveje om det ikke vil se bedre ud at mure hullet til med gule sten og lave en bagmur med gasbeton, hvis der i forvejen er en bagmur. Det kan godt være, at du ikke kan få gule sten helt mage til de nuværende, men i min optik vil det se bedre ud end et stykke pudset mur. Det er ingen, der kan se hvor lang tid du har brugt til at lave muren. Du laver selvfølgelig skiftene, så de passer med de nuværende.

fase
Annonce
Jeg havde samme tanke som Fabrin. Hvis halvdelen alligevel skal være en dør, så er det jo ikke et ret stort stykke, der skal mures op. Og hvis du også påtænker at skifte fugerne, så vil det da komme til at se helt pænt ud... i forhold til en pudset væg, som vil se lidt malplaceret ud.
Alternativt skal du blot bygge op i træ, med samme design som kommende dør. Der skal vel også noget glas i eller? Det hele kunne jo købes som et stort Glasparti/dør med sideparti.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis