rep. af pudset kælderloft.

Jeg har et kælderloft (der hvor min vaskemaskine står) to af væggene er ydervægge. På et område har pudslaget sluppet sit tag i loftbrædder/ sivmåtte, som man brugte i gamle vægge som ikke var ydervægge. (sikkert på grund af en vandskade fra en opvaskemaskine flere år tilbage) Nu vil jeg pudse loftet op igen. Gør jeg det på samme måde som hvis det var en alm. væg. Altså fjerne det løse og pudse op igen stille og roligt til det har nået lagtykkelse som resten af loftet ? Til væggene har jeg brugt pudsemørtel det kan jeg vel også bruge til loftet ? Skal jeg sætte filt op i loftet så det ikke falder ned igen eller skal jeg bare male på pudslaget. Væggene bliver malet med skalcem 100, kan jeg bruge det i loftet også ?

Lene
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg får ud fra du har noget at hæfte på - siv eller net. 
Jeg ville til enhver tid bruge gipspuds / reparationsmørtel uden cement til et loft. Det sviner, og tager for evigt at tørre, men til gengæld er du langt mere sikret mod at det revner og slipper. Cementbaseret pudsemørtel er for hård, stiv. ift. at der går nogen oven på loftet og ændringer i lufttryk.  

Brug sikkerhedsbriller - du vil ikke have gipspuds i øjnene. 


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også