Spg til slidlag ang vanding når der lagt plast hent over?

Har lige lagt slidlag på gulvet i skuret blanding 1:3,5 og 0,6 vand. efter jeg blev færdig med at ligge det og pudse gulvet så det så fornuftigt ud lagde jeg plast hentover...læser så noget steder at man skal vande det  den første uge så det ikke tøre for hurtigt men er det ikke meningen at plasten holder på fugten er det så nødvendig at vande??
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er enten at vande eller plastik hen over. 
Så du skal ikke vande hen over plastik. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Godt så skal jeg bare lade det hærde under plasten i 28 dage. Blev bare i tvivl. 

En anden ting slidlag er 4cm men ved indgangen ved dør der åbnes indad kan jeg kun lave e lag på 2cm.

Kan jeg lave en lidt mere våd blanding så jeg kan lave fald. Tænker 1:2 forhold cement : sand og så lidt mere vand da det andet er svært at forme udover hvis det skal være fladt eller skal jeg lave det flade stykke med en jordfugtig blanding for mrst styrke og så falder fra 4 til 2 cm over 8 cm med noget mere vådt så jeg kan forme det med murskeen. 

Vil gerne lave epoxy gulv skal mit slidlag så slibes eller vild epoxy jævne det ud? Hvis det male epoxy så det noget tyndere belægning ik? Deter værksted skur så gulvet skal tåle lidt slag tab af hammer og lign. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan sagtens pudse slidlag op med 2 cm lag tykkelse. Endelig ikke mere vand i, der forringer kun det færdige resultat. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Always: Du lader bare bare cementen hærde under plastikken uden videre dikkedarer. De 28 dage genkender jeg da jeg i mine unge dage var involveret i bygning af ferrocement både.

Om resultatet måske kun er 99% i stedet for 100% spiller ikke den store rolle. 

Jeg formoder ikke dit skur skal tager turen fra Australien til Nordeuropa i åben sø.    
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så samme konsistens bare 2:1 for mere styrke. Når det er hærdet igennem kan man så sparle epoxy på eller skal det slibes? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan tage plastik af og lave slidlag efter 8-10 dage. Det er de første 2-4 dage det er vigtig at vandet indgår i hærdeprocessen og ikek tørre væk. Når man siger hærdetid på 28 dage så er det ikke helt præcis der beton er mest hård, eller afgiver mindst vand. Det er der man har vedtaget at styrke målet skal være der.
Beton hærder videre i mange år bare langsommere og langsommere. . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Umiddelbart er det ikke fejl i hærdning af betonen men dårligt udført pudsning.

Få hele gulvet slebet og spartlet med alm. gulvspartel inden epoxymalingen.

Selvbygger med stort S. 
Hvad skal rummet bruges til?


Afhængig af hvilken type belastning der skal være i rummet så kan der være krav til styrken i gulvspartlen når slutbelægning er epoxy - eg en kontorstol har høj punktlast og derfor skal spartlen have en hvis styrke for at den ikke knuses.

Kresten fra Malgodt har nogle fine film på YT hvor der også berøres på det emne.


/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også