Udskiftning af eternittag - valg / fravalg af leverandør

Hej alle

Der går ikke længe før vi skal have skiftet taget. I den forbindelse er jeg ved at blive rundforvirret over alle de muligheder en Google søgning spytter ud. Der er meget der hedder noget med Jysk / Jydsk - hvor jeg kan se at fx Jydsk Tagteknik har været med i Kontant på DR. Samtidig findes der et andet firma der bærer navnet Jysk Tagkompagni ApS, og som får meget flotte ord med på vejen hos diverse tjenester med anmeldelser. 

Så mit spørgsmål er - kan i anbefale nogen leverandør? Og er der firmaer man skal gå i en lang bue udenom? 

På forhånd tak for inputs. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Hvis du skal være sikret imod de værste svindlere så tag fat i en mindre lokal tømmer firma. De der store A Prøver Sgu igen firmaer er nogen man meget let kan brænde sine naller på.  De flotte anmeldelser kan være hjemme strikkede. 
Det med at få nyt tag på et hus er ikke den store videnskab. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-04-2022 22:49:41

Velkommen på lds.
Hvis du skal være sikret imod de værste svindlere så tag fat i en mindre lokal tømmer firma. De der store A Prøver Sgu igen firmaer er nogen man meget let kan brænde sine naller på.  De flotte anmeldelser kan være hjemme strikkede. 
Det med at få nyt tag på et hus er ikke den store videnskab. 

 Tak tak. 


Jeg må så sige at jeg er decideret rystet over de spænd i prisen jeg allerede kan konstatere - med de tilbagemeldinger jeg har fået. Prisen går fra 125.000 til 375.000. 
Er huset som huse er flest fra den tid, ca. 30 graders tag ?. Hvis ja, og du ønsker det samme tag igen med samme plade størrelse, hvorfor gør du det så ikke selv ?. Det er ikke et stort arbejde. Er det asbest plader er der ting man skal sætte sig ind i.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Magter du det ikke selv, så tag fat i den lokale tømmermester, og hjælp til alt hvad du kan komme til. Eventuel tage fri de dage. 
Du kan bære plader op på stillads hvis det er bagved så han ikke har mulighed for at hejse dem op, Du kan rydder op, tage lægter af o.s.v. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
PeterR skrev den 24-04-2022 11:14:21

Er huset som huse er flest fra den tid, ca. 30 graders tag ?. Hvis ja, og du ønsker det samme tag igen med samme plade størrelse, hvorfor gør du det så ikke selv ?. Det er ikke et stort arbejde. Er det asbest plader er der ting man skal sætte sig ind i.

 Det er ca. 17 graders tag. 

Hvis ikke det havde været i 8 meters højde så havde jeg været fristet af opgaven. Men højden og størrelsen gør, at det ikke giver mening at give sig i kast med - og min svigerfar er desværre blevet for "slidt" til at hjælpe mig med opgaven. 

I den højde er der alligevel ingen der flyver op til. Når der er stillet stillads op, så er det som at arbejde fra jorden. 
I den højde må man alligevel ikke selv stille stillads op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har for nogen år siden haft en rigtig dårlig oplevelse med Jydsk Tagteknik.
Specifikt et tilbud, blandt flere, som jeg ikke nåede at acceptere, før de lavede en tagrenovering til knap 20.000,- uden accept. Mens vi ikke var hjemme!
Heinz Birk fra firmaet accepterede senere at reducere regningen til det beløb vi bevisligt var tilbudt fra anden side.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen: Der tror jeg du har været en heldig mand eller meget dygtig forhandler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-04-2022 22:56:53

JohnLarsen: Der tror jeg du har været en heldig mand eller meget dygtig forhandler. 

Hans alternativ var at jeg ikke betalte da jeg ikke havde bestilt arbejdet!

Min (positive) version er at der var dårlig kommunikation i firmaet, hvilket havde ført til en misforståelse omkring vores sag.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis