Hjælp. Hvorfor sidder min opvaskemaskine ikke korrekt? Hvad er fejlen?

Hej.

Nogen der kan hjælpe. Jeg har selv monteret en opvaskemaskine som har virket perfekt i 2år. Ligeindtil jeg fik besøg af en kontrol mand fra bygningen. Han sender så en brev bagefter hvor der står jeg har 3 måneder til at fixe “Afløb og indløb er ikke installeret i henhold til sikker vandinstallation”

Det er det eneste der står og nu inden jeg kalder på en vvs så ville jeg se om nogen kan hjælpe mig. Da jeg ikke ved hvorfor den er forkert opsat da den virker fint. Se billeder.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørg den pågældende hvad han mener med sikker installation. Han må da for pokker komme med en begrundelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er ikke forlænger på vand tilsutningen. Den kan slås fra ved vand hanen. Så den er bygget til en opvaskemaskine. 
Jeg har aldrig set den type køkkenarmatur tidligere, og kender ikke noget til dens funktion. Jeg kan forstå at den kan stilles om så vandet enten kommer ud af tuden, eller ud af den ekstra slange som du har koblet til din opvasker. Det er en problematisk løsning hvor mange ting kan gå galt. Normalt er den type blandingsbatteri ikke beregnet til at stå med tryk på afgangssiden, så hvis der ikke er kontraventiler på begge tilgangsrør til blandingsbatteriet kan vandet “løbe baglæns” i dit brugsvandssystem. Der skal også være kontraventil mellem armaturet og opvaskemaskinen.
Jeg vil anbefale en separat tilslutning til opvaskeren, med en separat “vandhane” med indbygget kontraventil. Det skal tilsluttes koldtvandsrøret i vaskeskabet.

Søren O
Hej.
Har fået det løst. Jeg bor i malmø så det er nok lidt anderledes her. Jeg fik talt med kontrol manden. Han siger det bare er tilløb og afløb der skal fast monteres til væggen for at minimere vandskader. Det er ikke så kompliceret. Men skal gøres.

Tak for hjælpen ellers. 
Ok Malø, det var ikek nemt at gætte, så er det ikke så sært at vi ikke kender systemet her i DK. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis