Fiske lampeledning i væg?

Tidligere ejer gav fortabt og fiskede kun lampeledning 50% ad vejen op til lampen.
Jeg vil selvfølgelig gerne have lampeledningen ind helt forneden og ud ved lampen så jeg ikke behøver ledningskjuler i plast eller møbel stående foran. 

Nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe opgaven smart an på?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du får en elektriker til at skære et rigtigt kabel og stildåse i
ellers må du montere den udvendig
en ting er sikkert , som den er nu , skal den ud , det er ikke lovligt med den ledning i  væggen
Du bliver nødt til at lave et større hul i væggen foroven og forneden. Ellers for du ikke en søgefjeder eller et stykke stift ledning skubbet mellem de to huller. Hullerne bliver, så vidt jeg kan se, dækket af lamperne. Ledningen er selvfølgelig ikke en del af den faste installation.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
bredker skrev den 18-04-2022 18:30:09

du får en elektriker til at skære et rigtigt kabel og stildåse i
ellers må du montere den udvendig
en ting er sikkert , som den er nu , skal den ud , det er ikke lovligt med den ledning i  væggen

 Sælger havde da også smart nok afmonteret lampeledning fra lampeudtag, så det var mit ansvar at tilkoble kablet og dermed tage risikoen 😀

Jeg har nu sovet fint om natten da føring af ledning (14m) er pænt lavet til 2 lamper , og der trækkes 2x40watt. 

Vil bede om tilbud når jeg har elektriker ude på anden opgave men hvis for dyrt lever jeg nok videre med fisket ledning, omend længere fisket så intet ses.
Sig frem hvis du aner hvad den slags bør koste?

S. Fabrin skrev den 18-04-2022 18:31:29

Du bliver nødt til at lave et større hul i væggen foroven og forneden. Ellers for du ikke en søgefjeder eller et stykke stift ledning skubbet mellem de to huller. Hullerne bliver, så vidt jeg kan se, dækket af lamperne. Ledningen er selvfølgelig ikke en del af den faste installation.

 Tak for tippet. Det undrer mig nemlig lidt at sælger af lejlighed kunne fiske ved så lille hul, men måske han blot har spartlet bagefter.

Og ja, lampens bageplade dækker vist Ø 8cm
løsningen blev at jeg lavede en "rende" i gipspladen og proppede kabel ind, tape over strategiske steder, og så 3 gange spartel/slibning. når jeg sælger lejlighed en dag, afmonterer jeg blot lampe ledning ved lampeudtag. måtte opgive fiskeri, der var for lidt plads med rockwool osv. nok derfor tidligere ejer havde opgivet også og bare stillet møbel foran
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også