Ny front på udgået ikea køkken

Hej derude. Vi har et 10 år gammelt ikea køkken, har gjort det godt men siden da har ikea ladet serien udgå (tror den hed applåd). Nu er nogle af fronterne noget ramponerede men isf at skifte hele køkkenet kunne nogle af fronterne jo skiftes. Har nogle her prøvet det? Altså at finde noget der ligner i farven, eller er det helt umuligt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne også vælge at få filmet alle låger/skuffer..
Film fås i stort set alle farver og kvaliteter, der firmaer der gør den slags på under en dag.. 
Applåd er fra Ikeas FAKTUM serie, der ikke er kompatibel med METOD som de bruger i dag. Dit bedste bud er nok at kontakte ikea og høre om de har et alternativ der kan bruges eller kontakte et firma der laver fronter til det https://køkken-låger.dk/ikea-faktum-kokken/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ikea har dsv ikke en løsning. Meget dyrt at få et firma til det, så kan man næsten lige så godt skifte. Faktum har meget høj sokkel så mere plads med fx METOD. Det var bare for en hurtig midlertidig løsning, så måske film.
Et lidt mere krævende alternativ, er at male dem.
Har med succes malet sådanne fronter, - en varmepistol med skrabeblad fjerne nemt den nuværende maling.
En let slibning og så en hæfte/spærregrunder, derefter slutmaling to gange.
Flugger havde en hvid, som matchede de øvrige fronter.
Jeg havde samme problem med Applåd lågerne, og derfor reklamerede jeg til Ikea, der jo har rigtig mange års garanti på deres køkken (tror der var 25 år på Faktum ligesom på det nuværende). Jeg fik leveret et helt nyt sæt låger i en meget bedre kvalitet flere hundrede kroner dyrere pr. låge, men dette kan du nok ikke forvente at få nu, da de næppe har flere på lager. Jeg ville dog stadig reklamere og sende dem billederne, og så er mit bud, at du får en pæn godtgørelse. Ellers er der flere firmaer, som laver låger til det gamle faktum Ikea køkken. Held og lykke!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også