Havetraktorbatteri

Jeg skal igang med 5. batteri til min havetraktor. Det er godt nok ikke de dyreste modeller, men forstår ikke hvorfor de kun holder 1-2 år. 
Opbevares afmonteret og frostfri om vinteren. De seneste to har været uden mulighed for væskepåfyld. Jeg har skiftet lader til en af de små intelligente typer der kun lader med 1A. 
Er de virkelig så ringe (hvad er jeres erfaring?) eller kan jeg 'hærge' dem på en eller anden måde?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Passer batteriet i størrelse ( Ah ) ?
Er din traktor vanskelig at starte, så du belaster batteriet meget ?
Og er batteriet beregnet til en havetraktor ?

Jeg er ikke særlig god ved mit batteri på havetraktoren, det sidder på hele tiden, og så lader jeg det 1 - 2 gange henover vinteren, men en gammeldags uintelligent lader, jeg lader den sidde på i et døgn eller to.
Jeg købte havetraktoren brugt, så kender ikke alderen på det batteri der sad på, men det holdt i 4 år efterfølgende.
Nu skal jeg igang med 3 sæson med det batteri jeg selv købte, det virker stadig og der er fuld smæk på..
Jeg købte det hos Thansen, det er et syrebatteri (skulle selv fylde syren på) som jeg lige husker er det på 22 Ah eller der omkring.
Motoren er på 18 hk...


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for inputs. 
Det er et 20Ah BIltema havetraktor batteri, og en 15.5HK én cyl motor. Den kommer normalt med det samme, med mindre start relæet 'clikker'. 
Det lykkedes mig at den igang ved at have lader tændt samtidig. 
Kom i tanke om vi har en batteri tester på mit arbejde. Vil forsøge at undersøge hvor god/ringe den er. 

 

Øh ? Hvad er det for en havetraktor ? Og hvilken motor sidder på den ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis