Hvilken låsecylinder skal der bruges her?

Jeg har en dør (købt brugt )som jeg skal have monteret i mit nye skur. Men der er ingen låsecylinder i den, og er lidt i tvivl om hvilken der skal bruges til denne låsekasse (ASSA) nogen der kan hjælpe?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste er nok at snakke med en forhandler. Du skal ha en rund cylinder med gevindhuller  bag i. Der er virkelig mange muligheder. Vis billedet i butikken eller tømmerhandlen  så du får noget som passer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du skal have en oval 1660 låsecylinder som fx denne: https://lavpris-laase.dk/ruko-d12-serie-1200-210/rd1660-d12-cylinder-oval-cylinder-serie-1200-p4231?gclid=EAIaIQobChMIu-WGj-Gb9wIVibh3Ch0hBA1mEAQYAiABEgKa7_D_BwE

Og så skal du have besætning som fx en vrider på indvendig side og en cylinderring på udvendig side som fx dette sæt:
https://lavpris-laase.dk/vrider-og-cylringe-til-ovale-cyl-642/tilbehoer-cylinder-og-vrider-rustfrit-staal-p8224

Hver opmærksom på at cylinderringen skal være i passende størrelse, så låsecylinderen ikke kan knækkes af med en tang.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for svar wezio - når du skriver cylinderringen skal have en passende str, mener du så man måler fra anlægsfladen inde i låsekassen, og ud til yderkant dør, og sammenligner med låsecylinder længde, og bestiller ringens str så det passer med den næsten når ud og dækker cylinders krop?
Martin.v skrev den 17-04-2022 21:28:55

Tak for svar wezio - når du skriver cylinderringen skal have en passende str, mener du så man måler fra anlægsfladen inde i låsekassen, og ud til yderkant dør, og sammenligner med låsecylinder længde, og bestiller ringens str så det passer med den næsten når ud og dækker cylinders krop?

Du måler fra selve døren og til låsecylinderens slutning, så hvis låsecylinderen fx rager 16mm ud af døren, køber du en cylinderring på 16mm. Hvis cylinderringen ikke fåes i lige nøjagtig den størrelse du skal bruge, må du vælge størrelsen lige under. Det er OK, hvis cylinderringen er 1 eller 2mm for kort. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis