Anbefaling af geringssav

Hej Alle,

Er i gang med en totalrenovering her hjemme og kan ikke finde ud af hvor hvilken geringssav jeg skal vælge. Og lige pt er disse 2 på tilbud med bord.

Dewalt dws 773 + dw7023   til 2160.- plus moms
eller
Bosch gcm 8sjl + gta 2500 til 2700.- plus moms

nogen der har erfaringer med disse?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke de 2 du linker til.
Har dog selv en af de helt store fra dewalt 780. Er super glad for den.
Jeg startede med 2 af de små dewalt inden jeg købte den store da jeg var træt af den ofte ikke kunne tage store nok emner.
Så det første du skal gøre op med er hvad du skal bruge den til? Hellere køb den rette første gang, det er det billigste. Hvis den størrelse er rigeligt til dit brug, så ville jeg gå med den Bosch. Og der er KUN fordi den har linjelæser hvor det ser ud som om den dewalt ikke har nogen former for at indikere hvor klingen skærer. Laser er fint til det, bare husk det skal kalibreres, på min har jeg skyggelinje, dvs der sidder monteret en LED der lyser ned over klingen og giver en super tydelig skygge der hvor klingen skærer, det er uden tvivl det bedste system da der ikke er noget kalibrering, og det er super tydeligt, selv i dagslys. Men ser ikke ud til den billige fra dewalt har det. 😀 håber det kunne hjælpe lidt. 
Men hvis du aldrig kommer op i store emner, så har de små også sine fordele,
-Mere handy
-Der medfølger ofte skruetvinge (fatter jeg ikke hvorfor det på mange af de helt store er ekstra udstyr
-Skal man eks skære mange lister så er de en del nemmere.

Husk lige den dewalt du har linket til heller ikke har udtræk, det bliver du hurtigt ret træt af. Ved ikke om den Bosch har lås på udtræk som min har, men det er super lækkert bare at låse udtræk når man ikke skal bruge det, og låse det op når det er lidt større emner.
Har ikke lige set hvilke arbejdsborde det er der er med til de 2 du linker til, det vigtigste er dog at det er med endestop, skal du lave mange emner i samme længde så er det guld værd blot at indstille den 1 gang og så save løs. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis