Svensk til dansk blandingsbatteri

Hej,
mon der er nogen her der kan hjælpe? I mit hus er der tilslutning til blandingsbatteri med svenske mål, hvor der ikke er samme cc afstand som på et dansk blandingsbatteri. Så købte jeg da bare et svensk blandingsbatteri, men her sidder omdrejerne ikke på selve blandingsbatteriet, men på tilslutningen i væggen (og der gør de ikke på mine vægtilslutninger) Der fandtes engang en omformer men den laves ikke mere. Nogen gode idéer? 🙏 På forhånd tak for alle input 😃
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes forskellige excentriske forskruninger, så man kan få den rette afstand, så du kan bruge et Dansk blandingsbatteri.
L I N K

Men nogle billeder vil gøre det nemmere..

Vi prøver igen, i morgen --
Gurre1234
Gurre1234 Trådstarter
4
Hej je_ns, mange tak for svar 🙏 Her er billeder. Der er ingen omløber på studsen i væggen. Afstanden er cc 160 mellem studserne i væggen og 150 på det nye (danske) blandingsbatteri. Hilsner Julie
ev elmand
ev elmand
21423 7480
Mon det nederste billede er det Svenske blandings batteri ? ? her ses da fine omløbere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
Gurre1234
Gurre1234 Trådstarter
4
Hej Erik,

nej desværre var der ingen omløbere på det svenske blandingsbatteri og jeg returnerede det derfor. Nu forsøger jeg så at finde en kobling der har omløbere i den ene ende og som har en total forskydning på 10 mm, så afstanden kommer til at passe til det danske blandingsbatteri (som er det på billedet) mvh Julie
ev elmand
ev elmand
21423 7480
I enhver byggearked med vvs ting kan du finde dem som vises af Je_ns længere oppe i tråde. 
Der skal bruges pakgarn og salve ind i kobling dåse i væg, og så skulle der gerne være en gummi pakning ude ved blandings batteri 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
djaydjay
djaydjay
969 7200
De der allerede sidder i væggen kunne måske også være excentriske, så de blot skal drejes lidt, for at passe til den danske model.
Annonce
Gurre1234
Gurre1234 Trådstarter
4
Kære Alle, tusind tak for alle jeres svar - jeg kigger nærmere på dem der allerede sidder i vægge og ser om de skulle være excentriske ellers de andre gode forslag til løsning 🙏 mvh Julie
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Tvangsblander hvor stor?
    Lav-Hus (læst 158 gange)
  2. Udendørs hane virker ikke
    Lav-Have (læst 346 gange)
  3. Solvarmeanlæg
    Fyr og opvarmning (læst 438 gange)
  4. Hvordan slipper jeg af med dette ukrudt i plænen?
    Lav-Have (læst 237 gange)
  5. instalation til et lade stil cee stik
    Belysning (læst 278 gange)
  6. Huller i gipsvæg efter elektriker.
    Lav-Hus (læst 283 gange)
  7. Høvling af savskårne lister
    Lav-Hus (læst 248 gange)
  8. Køkken - hvad laver man tilsætning af?
    Lav-Hus (læst 232 gange)
  9. Spa dyse er forkalket svær at tage af?
    Lav-Hus (læst 302 gange)
  10. Hjælp til at kable vandvarmer (el med billeder)
    Hårde hvidevarer (læst 202 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis