Isolering oven på uisoleret klaplag

Kære LDS’er

Har ikke spurgt jer til råds før, men har mange gange draget stor nytte af de svar, der er blevet givet gennem tiden. Tak for det!

Nu har jeg et spørgsmål, som jeg ikke kan se er blevet stillet før, og som jeg håber, I kan hjælpe mig med at finde en fornuftig løsning på.

På min sommerhusgrund er jeg i gang med at ombygge et ca. 14 m2 skur (bindingsværk med tegltag). Det er tanken at isolere vægge og loft med 5-7 cm Rockwool eller lignende og efterfølgende opsætte Fermacell-plader på stålprofiler. Flere steder anbefales det, at der skal være 2 cm ventilation på den kolde side af isoleringen i væggene og 5 cm i loftet. Det vil jeg selvfølgelig respektere, medmindre jeg får andet at vide.

Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg bedst og lettest får isoleret gulvet. I dag ligger der et klaplag (8-10 cm) og derunder et lag småsten, som jeg tror er blevet lagt i sin tid for at danne et kapillarbrydende lag (?). Desværre er der ingen isolering under klaplaget. Jeg vil meget nødig skulle bryde betonen op og grave ud og lægge isolering osv., så jeg vil høre, om I har gode ideer til, hvordan jeg kan isolere gulvet oven på klaplaget – jeg tænker, at lidt isolering er bedre end slet ingen isolering. I og med at der er tale om en lille anneksbygning, er der grænser for, hvor mange ressourcer vi kan lægge i projektet.

Det vil være meget vanskeligt at hæve gulvet med mere end 7-8 cm – 5 cm vil være ideelt. Vi er bekymrede for kondensproblemer og vil derfor nødig lægge trægulv. Måske klinker.

Alle gode råd og forslag vil blive modtaget med taknemmelighed!

Med venlig hilsen

Thomas
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Korrespondance
    Belysning (læst 270 gange)
  2. Hvor meget strøm kan jeg trække fra min forsyning?
    Lav-Hus (læst 53008 gange)
  3. Hvad hedder de plader?
    Lav-Hus (læst 587 gange)
  4. Tyndest mulige lydisolerede etageadskillelse?
    Lav-Hus (læst 218 gange)
  5. Erfaring med Køkkenvask i messing
    Lav-Hus (læst 370 gange)
  6. Støbning af fundament til terrasse
    Lav-Have (læst 348 gange)
  7. Help with Genvex ventilation (25-30 degrees constantly!)
    Lav-Hus (læst 557 gange)
  8. Gentagende problem ved flise lægning
    Belægning, udsmykning og blomster (læst 156 gange)
  9. Understrygning af tegl
    Lav-Hus (læst 147 gange)
  10. Nye rør til brugsvand
    Lav-Hus (læst 240 gange)
Foreslået video

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis