Hjørne stolpe, hvad er det korrekte navn?

Hej

Skal igang med næste projekt højbede og faldt over er billede af en fiks hjørne profil, men kan ikke finde den i min Google-søgning, så tænker jeg ikke kender det korrekte navn eller det blot er en special stolpe der er lavet…

Nogen der kender navnet? (Beklager den ringe billedkvalitet)
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan finde hjørnestolper med to noter i til havehegn. Gå en tur i trælasten/byggemarkedet. Det er ikke alt der kan Googles, og du skal vel også have materialer med hjem til højbedene.

fase
Jeg syntes heller ikke at jeg har set den i handel. Den kan dog nemt laves selv med en overfræser.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jeg synes det ligner en regle.  Normal dimension er 45x45 mm. Det lyder lidt voldsomt, men vi har heller ikke målene på beklædningsbrædderne.


Søren O
Den er hjemmelavet, men konstruktionen er svag hvor indhakkene mødes. Første gang du træder på siderne flækker stolpen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du fastholder opskriften på dit billede, ville jeg vende hjørnestolpen så modholdet på brættet vendte ud ad. I øvrigt burde det være en smal sag at lave sådan en stolpe med en rundsav. To snit og du har et indhak.

fase
@jens okay, ja det var en mulighed

@søren jeg tror det en en 95x95 eller lignende hvor de 2 diagonale hjørner er skåret ud så der er anlæg til brædt der da vil gå plan med stolpe

@mini jeg faldt over hjørneløsningen via billedsøgning på Google, billedet stammer herfra: https://www.landhave.dk/produkt/hoejbed-i-laerketrae/

@Rantzau ikke helt hjemmelavet, kan godt følge dig men tvivler på den er helt så skrøbelig

@S. Fabrin jeg ønsker yderkanter på stolper er plan med beklædning. Årsagen er beklædning på hus og højbede er den samme, så jeg ønsker ligeledes at have det samme visuelle udtryk ved hjørner.

Bonus info: der kommer et 100mm topbrædt på højbedene for at skjule den indvendige konstruktion samt murebajler.

Murebaljerne er for at hindre jordkontakt til beklædning jeg ikke tror der ikke kan holde til dette på sigt (ovntørret fyr)

Nogen der har alternative forslag til at lave en hjørnesamling omkring en 45x45mm reglar med beklædning der ligger plant, skal blot kunne skjules under 100mm topbrædt?
Har lavet et bud, se vedhæftet, dog lidt omstændigt, det andet kan er en hjemmelavet hjørne reglar.

Tænker vinkel beslag bliver en skrøbelig løsning når der da kun kan skrues bagfra.
Skru brædderne sammen og dæk med en hjørneliste. De fås i utallige materialer og dimissioner, men vælg en der tåler jordkontakt fra højbede.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og husk at save bunden ud af dine mur baljer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis