Uenighed om faktura

... lidt i vildrede her... ved ikke om det er mig der er forkert på den eller... 

Fik lavet service på vores varmepumpe. I den forbindelse bliver trykket hævet fra 1 til 2 bar. 
Dagen efter får der hul på en radiator ( som var tæret i bunden ) 
Vandet drypper så ud af den og jeg har ikke mulighed for at lukke hullet. 
Skriver og spørger teknikeren der har lavet service om han kan hive radiatoren af eller jeg skal få fat på en VVSer til det da vandet jo skal af anlægget igen... og det har jeg ikke lige styr på... for det at hive radiatoren af er der jo ikke så meget i... specielt ikke da det alligevel var et sted hvor der ikke skulle en ny på ( en anden historie ) 
Det kunne han sagtens sagde han og han stod der næste morgen. Efterfølgende har vi dog ikke noget varme... 

Jeg bruger dagen på at læse op og ned og spørger ham to gange i løbet af dagen hvordan og hvorledes... får st vide at det bare tager tid...
Der er så en venlig sjæl herinde der skriver at den er proppet forkert da det er et enstrenget anlæg og der skulle have været lavet en overgang... 

Ringer jeg så til ham og siger... hanundersøfer det med en kollega og runger tilbage og siger at "jeg" har ret...

Kommer og retter det næste dag... 

Nu har jeg så fået en faktura på 2x2 timer... altså for begge dage... 

Mener dog ikke selv at jeg skal betale for når en fagperson laver noget forkert og skal rette det? 

AITA?







6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror godt du kan opgive at få noget refunderet. Enstrengede radiatoranlæg er bestemt ikke egnede til varmepumpe, og det er helt usædvanligt at man ikke bare kan sløjfe en radiator. Normal er der et rør mellem frem- og returløbet til hver enkelt radiator. Hvad skete der tidligere hvis du lukkede for radiatoren?

Søren O
Men man kunne jo sagtens bare sløjfe den... der skulle bare sættes en forbindelsesslange på mellem de to rør istedet for en prop i hvert rør... 
Det tog en vvser herinde to sek at svare på og sige det var lavet forkert og hvad der skulle have været gjort... 
Hyldevej skrev den 16-04-2022 16:10:41

Men man kunne jo sagtens bare sløjfe den... der skulle bare sættes en forbindelsesslange på mellem de to rør istedet for en prop i hvert rør... 
Det tog en vvser herinde to sek at svare på og sige det var lavet forkert og hvad der skulle have været gjort... 

 Så skulle du da have fikset det selv. 

Som jeg skrev i starten så var det ham jeg ringede til fordi han kunne tømme vandet af varnepumpen og fylde det på igen... havde jeg kunne den del havde jeg da bare selv sat en slange på istedet for at ringe til ham igen 
Har selv haft et enstrengs anlæg, der kunne man bare proppe de to rør op til en radiator, det er det man normalt kan.
Det er meget usædvanligt at hele hovedstrengen går gennem en radiator, så det kunne vvs'eren ikke have vidst.



Vi prøver igen, i morgen --
Selvfølgelig skal du have det seneste besøg refunderet.
Alternativt timeprisen for alle besøgene refunderet når det sikkert ikke er en faglært vvs’er du har haft på besøg.
Var han selvstændig eller ansat?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis