Gipsplader på ydervæg af gasbeton

Hej GDS’ere og proffer

Jeg står med et hus af gasbeton med pudsede vægge på indersiden. Jeg vil høre om det er problemer i at sætte gipsplader direkter på ydervæggene ift skimmel og fugt? Murene er bygget op af 11 + 19 cm gasbeton med ca. 10 mm mellemrum i mellem.

Er der alternativ til gips direkte på væggen? Noget som ikke giver problemer med skimmel. Jeg er ikke interesseret i at æde af kvadratmeterne ved indvendig isolering.

Mvh. Christian
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med udvendig isolering ? 

Døjer du med skimmel nu?

Mvh. Christian M
 

Jeg har tænkt mig at isolere udvendig men der kan godt gå et par år inden jeg når til den del. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Stålanden skrev den 16-04-2022 23:05:53

Jeg har tænkt mig at isolere udvendig men der kan godt gå et par år inden jeg når til den del. 

 Bliver noget værre klamp i min optik, hvis du først smider gips op, og så senere isolering.


Jeg tænker heller ikke at gips er rette materiale til udendørs.

Har du problemer med skimmel nu, siden du vil lave en halv løsning på nuværende ?

Mvh. Christian M
 

Jeg tror du misforstår. Jeg vil sætte gips op på indersiden af mine vægge. Og sidenhen isolere på ydersiden af huset.
Hvorfor vil du have gips op? For at få glatte vægge? For i så fald tænker jeg da du får mere succes og bruger mindre plads med bare at spartle op?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil have gips op fordi jeg har isoleret krybekælderen og støbt betondæk med gulvvarme, således at gulvet nu ligger lidt lavere end før og det er en bred kant nederst langs væggene på 15 cm som skal pudses op og der er iøvrigt andre huller revner os som ville kunne dækkes hurtigt med gipsplader så man kunne få en mere reguler flade. 
du kunne overveje varmvægsplader. de isolerer og har gips på indersiden, så du undgår gips direkte på en (måske?) kølig væg?
Måske et par billeder kunne hjælpe lidt. Men hvis jeg forstår det ret ville jeg nu stadig gå med at få pudset op, lappet huller og så fuldspartle, filte og male. Det tager i hvert fald mindre plads en nyt skelet og gips, og kan blive i hvert fald ligeså flot hvis man er omhyggelig med slibning og spartel. Hvilket man jo alligevel skal ud i hvis man bruger gips. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også