Antracitfuge er blevet hvid

Hej, 

Jeg har fuget mine fine nye fliser med Mira Project 123 -en antracitgrå farve, som skulle være modstandsdygtig mod misfarvninger.

Her dagen efter, er mine fuger lysegrå, nogle steder næsten hvide.
Der er lidt fugeslør som også er lyst.

Jeg er ret sikker på det er fordi der er brugt for meget vand ved rengøringen.

(på billedet er der meget støv også, men det var nemt at fjerne med en tør klud)

Der findes flere ældre tråde om det , men det er meget forskelligt hvad der anbefales at gøre. Nogen siger at syre er vejen frem, andre siger brug aldrig syre. 

Jeg tænker der må være kommet ny teknologi til siden, eller andre metoder.

Kan jeg få dem mørkegrå, eller skal jeg igang med at kradse ud?

Det er et køkken så jeg kan lave tests hvor køkkenskabene skal være.

Nogen forslag?
Tak, og god påske

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For selv at svare på det og give andre søgende et forslag til en løsning, valgte vi at male det med fugemaling.

Vi købte grå og sort og blandede indtil vi havde en tilfredsstillende farve. Den blev en anelse mere blålig end en almindelig fuge havde været, så set i bakspejlet skulle vi nok have blandet med lidt rød eller brun.

Vi købte hos fixpen.dk. Vi købte også deres "fugepen kit" -Det er meget nemmere end med pensel!

Resultatet er vi rigtig glade for. Så glade at vi også har givet fugerne i badeværelset samme tur, simpelthen for at forsegle dem. De får jo en glat overflade som er nem at holde ren.

Jeg har en murer-ven som siden har sagt at hvis man har sjasket for meget med vand og fugerne stadig er våde, kan man drysse noget tør fugemasse ud over fugerne for at mørkne dem. Det har jeg dog ikke testet.

Håber nogen kan bruge erfaringerne til noget.   
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også