Facade på hus

Hej

Vi står i den situation at vi for 2 år siden har bygget nyt hus. Vi har et område på vores syd/vest vendte facade hvor det stort altid er vådt. Også selv om det ikke har regnet i lang tid. Er dette normalt, eller noget som vi skal være bekymret for? (Jeg har forsøgt at vedhæfte nogle billeder)

Desuden har vi et toilet som er helt stoppet. Jeg har forsøgt alle de “normale” tricks (varmt vand, opvaskemiddel, sugekop og kabel), men det er stadig ikke lykkes mig at få hul på det. Jeg tænker umiddelbart, at jeg skal have fat i en vvs, men skal jeg samtidig være bekymret for vores kloak føring når huset kun er 2 år gammelt?

Mange tak for jeres hjælp
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad siger mureren som har bygget huset til problemet med den fugtige mur?
Du skal have fat på en slamsuger (spuler) til toilettet. Du kan evt. i første omgang forsøge med en alm. højtryksrenser udstyret med kloakspuleslange.
Det vil nok være en rigtig god ide at undersøge kloaken efterfølgende med kloakkamera. Det kan en kloakmester gøre for dig. De fleste slamsugere kan også bestilles til at have kamera med.

Søren O
Tusind tak for svaret Søren.

Jeg må prøve at få fat på slamsugeren. Hvis der nu skulle være fejl på kloakken er det så byggefirmaet jeg skal have fat i?

Ift facaden så forsøgte jeg at reklamere det til vores 1 års eftersyn men det blev slået hen med “Der er reklameret over farve på murstenene.
Der ses en forskel i en cirkel på facaden.Dette er afvist som en reklamation, da der er tale om alm. påvirkning af
facaden.”
Tror du det er noget jeg skal gøre mere ved?
Jeg har ikke nogen erfaring med årsager til fugt i mursten, men på billede 2 er det ret tydeligt at der er fugt.
Hvordan har i købt huset - er det totalentreprise? Så vil det være byggefirmaet der er ansvarlig, og de kan så sagsøge den underentreprenør der ikke har lavet det ordentligt.

Søren O
Kunne tyde på at jeg skal have fat i mit byggefirma igen.
Ja det er købt som totalentreprise, vi har ikke lavet noget selv.
Ser mærkeligt ud, specuelt på en sydvæg. Det kan være utæthed i tag, som følger et tagspær ned til isoleringen mellem inder- og ydermur. 
Ku evt være at man i entreprisen har glemt dampspær i den del af væggen, eller nurpap lod soklen - men nok ikke så sandsynligt

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis