Afbrænding af korrespondance kontakter for konstant strøm i lampeudtag

Jeg har en korrespondance installation med tre afbrydere med stikkontakt ved den ene afbryder.

Jeg ønsker at bypass de tre afbrydere så de kan blive blændet af fx med en svagstrøm ZigBee afbryder og så der altid er strøm på de to lampeudtag der er tilkoblet de tre afbrydere.

Er der nogle der kan hjælpe med hvordan det gøres?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sikkert en korrespondance med krydsning. Når du skriver, at der er en kontakt ved den ene, mener du sikkert , at der er en stikkontakt ved den ene afbryder. Du bliver nødt til at vise et par billeder af bagsiden af afbryderne for at få et råd. 

fase
Du kan tilslutte din lampe til den faste fase oppe i udtaget, og så lade din korrespondance sidde som det er.
Fasen kan være på klemme L i udtag men kan også være samlet oppe i bag udtaget i en samlemuffe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har forstået som afbryderne skulle fjernes og erstattes af ZigBee afbrydere.

fase
Det ene lampeudtag har to nul (blå), en jord, en brun (som er klippet over) og en grå ledning. Kun de to nul ledninger og den grå er forbundet.
De skal udskiftes med ZigBee afbrydere.
Får lige skilt en afbryder ad og taget billede. Den ene som ikke har stikkontakt har seks ledninger tilsluttet ved jeg. Så tænkte om der måske er tre faser der er forbundet på kryds...
Du skal også tage et billede af den afbryder med en stikkontakt under. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis