Montering af stikkontakt?

Hej!

Denne stikkontakt har siddet løst, siden vi overtog vores bolig, og nu er den faldet af. Er der nogen, der kan fortælle, hvor de to ledninger skal ind i stikkontakten?

Mvh Chaos
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den brune stikkes ned i den øverste klemme, og den blå i nederste klemme mærket N.

fase
S. Fabrin skrev den 15-04-2022 17:58:00

Den brune stikkes ned i den øverste klemme, og den blå i nederste klemme mærket N.

 Mange tak!

Årsagen til at den er løs er de træstumper der sidder i væggen, de fjernes . Du køber en lille pose modelgips, blander med vand og fylder det i hullet. Et par timer efter kn du sætte stikkontakt fast. 
Alternativ ( og bedre) 
Du køber afbryder skruer i pasende længde og smider de skrue og klør væk som sidder der nu. Mål fra væg og ind til overkant af de fastgørelses tårne der sidder inde i dåsen. Skruer skal være 5-8 mm længere. Helst ikke længere end målet fra bund af dåse og til væg overflade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis