Geværkolbe i plast

Haves: Foreste geværkolbe i Plast eller bakkelit lignende materiale. Grimt.
Ønskes: Ny kolbe i plast eller lignende materiale som man selv kan støbe. Skal kunne tåle varmen fra geværkolbe. (konkurrence gevær).
Håber der findes et materiale som man selv kan støbe i.
En fabrikslavet kolbe er ikke aktuel, da prisen er ublu.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken temperatur arbejder du med ?? Eller skal vi sige geværet ??

Hvis du skal have støbt noget selv vil der vist blive tale om en eller anden form for epoxy, evt kan det støbes i en silikone form ( jeg er ikke helt sikker )

Men hvorfor støbe i stedet for at lave det i træ ??

Hvad mener du med ublu for et købt emne ??

Hvad er der galt med det du har ??

Det er heller ikke helt billigt hvis du først skal lave en model, afstøbe denne til en silikonform og derefter støbe en epoxy kolbe.....

MVH Njord
Hej Njord
1. Meget varm (se brændte fingre)
2. At lave det i træ vil blive for tungt.
3. Det er noget jeg skal til at lave for en kammerat, og jeg er bange for at der gået lidt modedyr i det. Det skæfte han har fejler sådan set ikke noget, men han har nogle enorme lapper (hænder), og han vil gerne kunne mærke at han holder ordentlig om geværet. Da der skal laves et rimelig kraftig skæfte, kan det ikke laves i træ.
Når jeg skriver ublu mener i nærheden af 4-5000 kr. for et forskæfte som skal bestilles hjem fra USA, med deraf dyr fragt oveni.
Så hvis du kender nogen steder hvor man kan købe sådan noget støbesæt eller hvad det nu er, vil jeg gerne hører om det.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan vægtproblemet ikke løses ved at lave det hult? På forsvarets gamle M75 var træskæftet/grebet dels perforeret/hullet, dels lavet som en tynd skal, der kun berørte geværet i enderne, hvor det var fæstnet. Jeg går ud fra, at det både var for at spare vægt, for at skabe ventilation til løbet og for at isolere træet og fingrene fra varmen.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
han skal skyde en del for at få en så varm skæfte og ved ikke helt hvilken skytte kon han går til men ikke nogen i dk

måske hjælper det at skrive hvilken våben det er til normalt hjælper det en del

Men ellers kan du laver det i glasfiber med en indlagt asbest menbram
men hvor den øverste del af skæftet er hult men samlingen ind til løbet er ved to samle pkt

noglelunde som træ skæftet på en M/75 tag et kik forbi HK web side i tyskland
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også